Op twee mogelijke locaties voor de fietstunnel doen we terreinonderzoek.
Tussen april en begin juni 2024 voert het bedrijf Fugro dit terreinonderzoek uit. Het doel van het onderzoek is om te bepalen wat er nodig is om het (ondergronds) bouwen van de fietstunnel mogelijk te maken (geotechnisch onderzoek). De peilbuizen die hierbij geplaatst worden, worden één keer per twee weken gemonitord. Voor het onderzoek is het niet nodig om privéterreinen te betreden. Het verkeer op de N348 ondervindt geen hinder van de werkzaamheden.
Fietstunnel
Uit het onderzoek voor de F348 van vorig jaar bleek dat een fietstunnel bij de Kratonweg, ten zuiden van Epse, een geschikte oplossing is voor de fietsroute. Met de drie gemeenten spraken we af om deze locatie voor de fietstunnel te heroverwegen als uit het onderzoek voor de N348 tussen Epse en de oprit naar de A1 blijkt dat er een betere locatie voor de fietstunnel is. Dit onderzoek loopt nog. In één van de varianten voor de Epse-A1 onderzoeken we een andere locatie voor de fietstunnel, dichterbij Epse. We gaan ervan uit dat in de zomer van 2024 duidelijk wordt welke locatie het meest geschikt is voor de fietstunnel.